Proszę, aby uczniowie przesyłali pliki ze swoich kont pocztowych, zakładaliśmy je na lekcji informatyki. Jeśli ktoś nie może się zalogować niech założy jeszcze raz.

 

Pamiętaj o kilku zasadach wysyłając oficjalne maile:

 

  1. Twój nick w adresie e-mail, to też rodzaj podpisu. Wybierz taki, który nie będzie Cię kompromitował. W korespondencji oficjalnej posługuj się profesjonalnym adresem e-mail np. nazwisko.imię@domena.pl np. kowalski.jan@wp.pl.
  2. Zawsze tytułuj oficjalne maile, dzięki którym odbiorca będzie wiedział, czego dotyczą, np. Prezentacja pt. "Zastosowania komputerów".
  3. Obowiązkowo napisz treść wiadomości. W treści wiadomości należy zawrzeć tylko najpotrzebniejsze informacje.
  4. Każdy e-mail rozpoczynany w formalnym tonie powinien zakończyć się w ten sam sposób. Jeśli więc na początku użyłeś zwrotu Szanowni Państwo / Szanowna Pani / Szanowny Panie, na końcu należy napisać Z poważaniem lub Z wyrazami szacunku.
  5. Przed wysłaniem wiadomości sprawdź, czy nie zrobiłeś błędu ortograficznego lub interpunkcyjnego.
  6. Nie stosuj zbyt wielu czcionek, kolorów i efektów (i emotikonek).
  7. Pod każdym mailem powinieneś się podpisać. Możesz to zrobić, wpisując pełne imię i nazwisko (razem z klasą i numerem grupy) lub – jeśli jest to kolejna odpowiedź na wiadomość – dodając same inicjały.
  8. Pisząc wiadomość do większej grupy nieznajomych osób zawsze umieszczaj ich adresy w miejscu oznaczonym „UDW” (Ukryte Do Wiadomości) lub „BCC” (Blind Carbon Copy) – w ten sposób adresy poszczególnych adresatów nie zostaną ujawnione.

PLASTYKA

Ważne:

Skany i fotografie prac plastycznych na zadane tematy proszę przesyłać mailem na mój adres.

krzysztof_wosik@o2.pl

W szczególnych sytuacjach proszę o kontakt poprzez dziennik lub FB.

Termin nadsyłania fotografii/skanów prac na poszczególne tematy

mija o godz 24.00 w niedzielę kończącą dany tydzień.

Każdy uczeń otrzyma informację zwrotną z korektą, omówieniem pracy oraz propozycją oceny.

Wszystkie prace będą publikowane na stronie prezentującej twórczość uczniów z naszej szkoły.

Zachęcam do oglądania.

https://kolorowanki2.blogspot.com 

Zachęcam Was także do przesyłania twórczości własnej w formie fotografii lub skanów.

Z chęcią odpowiem na wszystkie pytania dotyczące sztuki, twórczości i rozwoju Waszej kreatywności w tym trudnym okresie.

Doradzę wybór ciekawych stron o sztuce i twórczości, filmów o artystach i ich dziełach.

 

Marzec – tydzień 2 23.03-29.09.2020

Lekcja 2. Praca przestrzenna ,fakturowa inspirowana wyglądem i zachowaniem ulubionego zwierzęcia.

Wykonaj pracę przestrzenną, ( nie płaską) inspirowaną wyglądem, sposobem bycia wybranego zwierzęcia. Pamiętaj o zachowaniu proporcji.

Tworząc użyj materiałów papierowych o różnej fakturze, (chropowatych, gładkich) i grubości (brystol, tektura, tektura żeberkowana itp)

Maksymalna wysokość pracy – 30 cm.

Kolorystyka: naturalny kolor papieru

Materiały: różne rodzaje papierów, klej w sztyfcie lub tubie.

Przyrządy: nożyczki, nożyk do papieru.

Zagadnienia plastyczne:

- kompozycja przestrzenna

- dynamiczna lub statyczna.

Inspiracje:

https://pl.pinterest.com/pin/310889180500643265/

https://pl.pinterest.com/search/pins/?q=animals%20paper&rs=typed&term_meta[]=animals%7Ctyped&term_meta[]=paper%7Ctyped

 

Marzec - tydzień 1. 16.03-22.03.2020

 

Lekcja 1. Praca inspirowana jednym z czterech żywiołów, (ogniem, wodą, powietrzem, ziemią).

 

Dokonaj wyboru jednego z czterech żywiołów, zastanowię się , z którym utożsamiam się najbardziej

 

Wykonaj pracę plastyczną na kartce białego papieru o formacie A4 lub A3, (preferowany format A3) inspirowaną kolorystyką, specyfiką wybranego żywiołu.

 

Tworząc postaraj się przełożyć cechy charakterystyczne żywiołu na  kolor i kształt.

 

Materiały: pastele, kredki ołówkowe lub flamastry, (preferowana technika mieszana)

 

Praca może mieć charakter abstrakcyjny lub przedstawiający.

 

Zagadnienia plastyczne:

 

-kompozycja dynamiczna / statyczna

 

-barwy ciepłe / zimne

 

inspiracje:

 

https://pl.pinterest.com/search/pins/?q=winter%2C%20water%20fire%2C%20earth%20painting%20art&rs=typed&term_meta[]=winter%2C%7Ctyped&term_meta[]=water%7Ctyped&term_meta[]=fire%2C%7Ctyped&term_meta[]=earth%7Ctyped&term_meta[]=painting%7Ctyped&term_meta[]=art%7Ctyped

 

https://pl.pinterest.com/pin/464081936579069768/

 Religia Mariawicka

Temat lekcji : 158 rocznica urodzin Mateczki.

 27 maja obchodzimy 158 rocznicę urodzin Mateczki ( ur.27.05.1862r) Przeczytajcie podany tekst: "Według dotychczasowych mych wyobrażeń, wyrobionych na czytaniu żywotów Świętych, przedstawiałem sobie świętą, jak na obrazku: ze wzniesionymi oczyma do góry, ze złożonemi na piersiach rękami, w ekstazie i pozie nieco teatralnej, z wyrazem twarzy poważnym, mową natchnioną i t.d.,- a tu z tego wszystkiego nic nie widziałem; ujrzałem na pozór zwyczajną i skromniutką, choć po świecku ubraną, w średnim wieku panią, pełną prostoty i swobody, z bijącą z jej twarzy i oczu dobrocią i łagodnym uśmiechem. Spojrzałem uważnie na Mateczkę i zrozumiałem, że to jest jakby nic, ale to nic jest jakby Tabernakulum, w którym Sam Bóg mieszka. I taką wtedy zostałem napełniony czcią dla osoby Mateczki, że nie śmiałem do Niej ani słowa przemówić...                                                                                                 

 "Jeżeli każdy, kto zechce dostąpi mego Miłosierdzia, to ty dostąpiłaś w stopniu najwyższym - ty będziesz matką miłosierdzia."

Dzieło Wielkiego Miłosierdzia, s. 47 (Wyjątki z Objawień). 

Proszę w zeszytach napisać notatkę o błogosławionej Marii Franciszce Kozłowskiej ( nie musi to być życiorys, wolałabym aby były to wasze refleksje odnoszące się do jej osoby, kim dla Was jest , co ujmuje Was w jej osobie, itp. myślę, że dużo informacji uzyskacie od rodziców, dziadków lub innych osób związanych z mariawityzmem) . Czekam na Wasze prace.



.



 


Historia

 

W celu utrwalenia treści rozdziału V uczniowie mogą  korzystać z ciekawych ćwiczeń interaktywnych znajdujących się w e-podręczniku :  https://epodreczniki.pl/a/ludzie-miecza---rycerze/DYf5hc4Ye https://epodreczniki.pl/a/ludzie-modlitwy---mnisi/D1F6ZXkWb

 

Proszę także o uzupełnienie zeszytu ćwiczeń do tematu- Mieszko I i początki Polski. Dodatkowo można także wykorzystać materiały znajdujące się pod tym adresem:

 

 https://epodreczniki.pl/a/mieszko-i---krol-pogan-ksiaze-chrzescijan/DyfpGkYdp

 

 

 

 




JĘZYK NIEMIECKI

  jniem_sp_punkt_kl_5_mat_pom_cw_leksgram_rozdz_2_lekcja_3.pdf

  jniem_sp_punkt_kl_5_mat_pom_cw_leksgram_rozdz_2_lekcja_1.pdf

  jniem_sp_punkt_kl_5_mat_pom_cw_leksgram_rozdz_2_lekcja_2.pdf

MATEMATYKA

https://kurs.educentri.pl/index.php/s/HNc400HSSCnJXy






Wszelkie prawa zastrzeżone © Szkoła Podstawowa Nr 1 im. Władysława Jagiełły w Strykowie

Realizacja: Superszkolna.pl

Zaszyfrowany adres tej strony