Proszę, aby uczniowie przesyłali pliki ze swoich kont pocztowych, zakładaliśmy je na lekcji informatyki. Jeśli ktoś nie może się zalogować niech założy jeszcze raz.

 

Pamiętaj o kilku zasadach wysyłając oficjalne maile:

  1. Twój nick w adresie e-mail, to też rodzaj podpisu. Wybierz taki, który nie będzie Cię kompromitował. W korespondencji oficjalnej posługuj się profesjonalnym adresem e-mail np. nazwisko.imię@domena.pl np. kowalski.jan@wp.pl.
  2. Zawsze tytułuj oficjalne maile, dzięki którym odbiorca będzie wiedział, czego dotyczą, np. Prezentacja pt. "Zastosowania komputerów".
  3. Obowiązkowo napisz treść wiadomości. W treści wiadomości należy zawrzeć tylko najpotrzebniejsze informacje.
  4. Każdy e-mail rozpoczynany w formalnym tonie powinien zakończyć się w ten sam sposób. Jeśli więc na początku użyłeś zwrotu Szanowni Państwo / Szanowna Pani / Szanowny Panie, na końcu należy napisać Z poważaniem lub Z wyrazami szacunku.
    Dopiero później w toku rozwoju korespondencji/znajomości przejść do form mniej oficjalnych (np. „Witam”, „Dzień dobry”). W przypadku bliskiej zażyłości z adresatem, w kontaktach prywatnych, stosuje się formy „Cześć” lub „Hej”. Jeśli wymieniasz z daną osobą kilka wiadomości w jednym dniu, możesz w kolejnych e-mailach zrezygnować z powitania.
  5. Przed wysłaniem wiadomości sprawdź, czy nie zrobiłeś błędu ortograficznego lub interpunkcyjnego.
  6. Nie stosuj zbyt wielu czcionek, kolorów i efektów (i emotikonek).
  7. Pod każdym mailem powinieneś się podpisać. Możesz to zrobić, wpisując pełne imię i nazwisko (razem z klasą i numerem grupy) lub – jeśli jest to kolejna odpowiedź na wiadomość – dodając same inicjały.
  8. Nie pisz e-maila w polu temat.
  9. Często zdarza się, że oprócz maila mamy też dołączyć załącznik. Dlatego warto najpierw napisać wiadomość, dodać załącznik i dopiero wtedy zaznaczyć adresata. Przynajmniej nie wyślemy wiadomości bez załącznika.
  10. Pisząc wiadomość do większej grupy nieznajomych osób zawsze umieszczaj ich adresy w miejscu oznaczonym „UDW” (Ukryte Do Wiadomości) lub „BCC” (Blind Carbon Copy) – w ten sposób adresy poszczególnych adresatów nie zostaną ujawnione.

 

HISTORIA

 

Proszę aby w tym tygodniu uczniowie wykonali ćwiczenia podsumowujące rozdział ze strony 150 w podręczniku, a także przeczytali temat 1 ze strony152 i postarali się wykonać  do niego ćwiczenia w zeszycie. Po powrocie do szkoły zostaną  sprawdzone i omówione. W celu utrwalania materiału  zachęcam uczniów do obejrzenia krótkich filmów dotyczących zagadnień.

https://www.youtube.com/watch?v=VhgeRT_OS1o https://www.youtube.com/watch?v=dNMkMHDYDjM

https://www.youtube.com/watch?v=1PKM2t6D3I0 https://www.youtube.com/watch?v=pf-9vpQyxic

 

 

 

 

 

 

 

 

 

JĘZYK NIEMIECKI

 

  jniem_sp_punkt_kl_6_mat_pom_cw_leksgram_rozdz_2_lekcja_6.pdf

 

 Religia Mariawicka

 

Temat lekcji : 158 rocznica urodzin Mateczki.

 27 maja obchodzimy 158 rocznicę urodzin Mateczki ( ur.27.05.1862r) Przeczytajcie podany tekst: "Według dotychczasowych mych wyobrażeń, wyrobionych na czytaniu żywotów Świętych, przedstawiałem sobie świętą, jak na obrazku: ze wzniesionymi oczyma do góry, ze złożonemi na piersiach rękami, w ekstazie i pozie nieco teatralnej, z wyrazem twarzy poważnym, mową natchnioną i t.d.,- a tu z tego wszystkiego nic nie widziałem; ujrzałem na pozór zwyczajną i skromniutką, choć po świecku ubraną, w średnim wieku panią, pełną prostoty i swobody, z bijącą z jej twarzy i oczu dobrocią i łagodnym uśmiechem. Spojrzałem uważnie na Mateczkę i zrozumiałem, że to jest jakby nic, ale to nic jest jakby Tabernakulum, w którym Sam Bóg mieszka. I taką wtedy zostałem napełniony czcią dla osoby Mateczki, że nie śmiałem do Niej ani słowa przemówić...                                                                                                 

 "Jeżeli każdy, kto zechce dostąpi mego Miłosierdzia, to ty dostąpiłaś w stopniu najwyższym - ty będziesz matką miłosierdzia."

Dzieło Wielkiego Miłosierdzia, s. 47 (Wyjątki z Objawień). 

Proszę w zeszytach napisać notatkę o błogosławionej Marii Franciszce Kozłowskiej ( nie musi to być życiorys, wolałabym aby były to wasze refleksje odnoszące się do jej osoby, kim dla Was jest , co ujmuje Was w jej osobie, itp. myślę, że dużo informacji uzyskacie od rodziców, dziadków lub innych osób związanych z mariawityzmem) . Czekam na Wasze prace.


  jniem_sp_punkt_kl_6_mat_pom_cw_leksgram_rozdz_2_lekcja_7.pdf

  perfekt__wprowadzenie.docx





Wszelkie prawa zastrzeżone © Szkoła Podstawowa Nr 1 im. Władysława Jagiełły w Strykowie

Realizacja: Superszkolna.pl

Zaszyfrowany adres tej strony