Proszę, aby uczniowie przesyłali pliki ze swoich kont pocztowych, zakładaliśmy je na lekcji informatyki. Jeśli ktoś nie może się zalogować niech założy jeszcze raz.

 

Pamiętaj o kilku zasadach wysyłając oficjalne maile:

 

  1. Twój nick w adresie e-mail, to też rodzaj podpisu. Wybierz taki, który nie będzie Cię kompromitował. W korespondencji oficjalnej posługuj się profesjonalnym adresem e-mail np. nazwisko.imię@domena.pl np. kowalski.jan@wp.pl.
  2. Zawsze tytułuj oficjalne maile, dzięki którym odbiorca będzie wiedział, czego dotyczą, np. Prezentacja pt. "Zastosowania komputerów".
  3. Obowiązkowo napisz treść wiadomości. W treści wiadomości należy zawrzeć tylko najpotrzebniejsze informacje.
  4. Każdy e-mail rozpoczynany w formalnym tonie powinien zakończyć się w ten sam sposób. Jeśli więc na początku użyłeś zwrotu Szanowni Państwo / Szanowna Pani / Szanowny Panie, na końcu należy napisać Z poważaniem lub Z wyrazami szacunku.
    Dopiero później w toku rozwoju korespondencji/znajomości przejść do form mniej oficjalnych (np. „Witam”, „Dzień dobry”). W przypadku bliskiej zażyłości z adresatem, w kontaktach prywatnych, stosuje się formy „Cześć” lub „Hej”. Jeśli wymieniasz z daną osobą kilka wiadomości w jednym dniu, możesz w kolejnych e-mailach zrezygnować z powitania.
  5. Przed wysłaniem wiadomości sprawdź, czy nie zrobiłeś błędu ortograficznego lub interpunkcyjnego.
  6. Nie stosuj zbyt wielu czcionek, kolorów i efektów (i emotikonek).
  7. Pod każdym mailem powinieneś się podpisać. Możesz to zrobić, wpisując pełne imię i nazwisko (razem z klasą i numerem grupy) lub – jeśli jest to kolejna odpowiedź na wiadomość – dodając same inicjały.
  8. Nie pisz e-maila w polu temat.
  9. Często zdarza się, że oprócz maila mamy też dołączyć załącznik. Dlatego warto najpierw napisać wiadomość, dodać załącznik i dopiero wtedy zaznaczyć adresata. Przynajmniej nie wyślemy wiadomości bez załącznika.
  10. Pisząc wiadomość do większej grupy nieznajomych osób zawsze umieszczaj ich adresy w miejscu oznaczonym „UDW” (Ukryte Do Wiadomości) lub „BCC” (Blind Carbon Copy) – w ten sposób adresy poszczególnych adresatów nie zostaną ujawnione.


PLASTYKA

Ważne informacje:

Skany i fotografie prac plastycznych na zadane tematy proszę przesyłać mailem na mój adres.

krzysztof_wosik@o2.pl

W szczególnych sytuacjach proszę o kontakt poprzez dziennik lub FB.

Termin nadsyłania fotografii/skanów prac na poszczególne tematy

mija o godz 24.00 w niedzielę kończącą dany tydzień.

Każdy uczeń otrzyma informację zwrotną z korektą, omówieniem pracy oraz propozycją oceny.

Wszystkie prace będą publikowane na stronie prezentującej twórczość uczniów z naszej szkoły.

Zachęcam do oglądania.

https://kolorowanki2.blogspot.com

Zachęcam Was także do przesyłania twórczości własnej w formie fotografii lub skanów.

Z chęcią odpowiem na wszystkie pytania dotyczące sztuki, twórczości i rozwoju Waszej kreatywności w tym trudnym okresie.

Doradzę wybór ciekawych stron o sztuce i twórczości, filmów o artystach i ich dziełach.

.Tematy zadań twórczych:


Marzec – tydzień 2. 23.03-27.03.2020

Lekcja 2. Praca przestrzenna , fakturowa inspirowana wybraną dyscypliną sportową.

Wykonaj pracę przestrzenną, ( nie płaską) inspirowaną ruchem i kształtem charakterystycznym dla wybranej dyscypliny sportowej

Tworząc użyj materiałów papierowych o różnej fakturze, (chropowatych, gładkich) i grubości (brystol, tektura, tektura żeberkowana itp.)

Maksymalna wysokość pracy – 30 cm.

Praca może mieć charakter przedstawiający lub abstrakcyjny.

Kolorystyka: naturalny kolor papieru

Materiały: różne rodzaje papierów, klej w sztyfcie lub tubie.

Przyrządy: nożyczki, nożyk do papieru.

Zagadnienia plastyczne:

- kompozycja przestrzenna

- dynamiczna lub statyczna.

inspiracje:

https://pl.pinterest.com/pin/779826491697523277/


Marzec - tydzień 1. 16.03-22.03.2020

Lekcja 1. Plakat inspirowany ulubionym filmem animowanym,( może być bajka)

Przynajmniej raz obejrzę  w skupieniu wybrany film.

Wykonaj pracę plastyczną, (plakat) na kartce białego papieru o formacie A4 lub A3, (preferowany format A3) inspirowaną nastrojem, tematyką  wybranego filmu. Zastanów się nad jego problematyką, sensem, przesłaniem, głównymi bohaterami. Użyj elementów typograficznych, (liter, znaków graficznych) do zapisu tytułu, reżysera. Postaraj się aby praca była oryginalna i nie zawierała zapożyczeń z istniejących plakatów tego filmu.

inspiracje:

https://www.grafiteria.pl/pl/s/80-po-1980?page=2

https://www.grafiteria.pl/pl/p/1948-grubasek

https://www.grafiteria.pl/pl/p/2989-akademia-pana-kleksa

Materiały: pastele, kredki ołówkowe lub flamastry, (preferowana technika mieszana)

Zagadnienia plastyczne:

- kompozycja dynamiczna / statyczna

- barwy ciepłe / zimne

- zestawienia barw kontrastowe / stonowane

- plama barwna / linia

- układ typograficzny

 

 
Religia mariawicka
 
Maryja - wzór do naśladowania.
Notatka do zeszytu:

Maryja od wieków uważana jest za doskonały wzór pełnienia woli Bożej .  Maryja została nazwana Rodzicielką Syna Bożego, Matką Jezusa, Matką - Karmicielką Syna Człowieczego, córką Dawida czy „drugą Ewą” wydającą na świat „Życie”, które otworzyło ludziom drogę do zbawienia. Jako Dobra Matka kocha nie tylko swego Syna Jezusa Chrystusa, ale również nas. Jezus dając Janowi Maryję za Matkę, dał ją każdemu człowiekowi.
Czego uczy nas Maryja?
Łk 1,26-38) Zwiastowanie
Maryja uczy poważnego traktowania Słowa Bożego oraz wiary i posłuszeństwa Bogu.
 
 (J 2,1-12) Wesele w Kanie Galilejskiej
 Maryja uczy wrażliwości na potrzeby innych.
 
(Łk 1, 39-45) Nawiedzenie świętej Elżbiety
Maryja uczy, że należy pomagać każdemu człowiekowi znajdującemu się w potrzebie.
 Odpowiedz na pytanie: Dlaczego Maryja jest dla nas tak ważna ?? Odpowiedź prześlij.

 

26.05.2020r.  Religia Mariawicka

Temat lekcji : 158 rocznica urodzin Mateczki.

 27 maja obchodzimy 158 rocznicę urodzin Mateczki ( ur.27.05.1862r) Przeczytajcie podany tekst: "Według dotychczasowych mych wyobrażeń, wyrobionych na czytaniu żywotów Świętych, przedstawiałem sobie świętą, jak na obrazku: ze wzniesionymi oczyma do góry, ze złożonemi na piersiach rękami, w ekstazie i pozie nieco teatralnej, z wyrazem twarzy poważnym, mową natchnioną i t.d.,- a tu z tego wszystkiego nic nie widziałem; ujrzałem na pozór zwyczajną i skromniutką, choć po świecku ubraną, w średnim wieku panią, pełną prostoty i swobody, z bijącą z jej twarzy i oczu dobrocią i łagodnym uśmiechem. Spojrzałem uważnie na Mateczkę i zrozumiałem, że to jest jakby nic, ale to nic jest jakby Tabernakulum, w którym Sam Bóg mieszka. I taką wtedy zostałem napełniony czcią dla osoby Mateczki, że nie śmiałem do Niej ani słowa przemówić...                                                                                                 

 "Jeżeli każdy, kto zechce dostąpi mego Miłosierdzia, to ty dostąpiłaś w stopniu najwyższym - ty będziesz matką miłosierdzia."

Dzieło Wielkiego Miłosierdzia, s. 47 (Wyjątki z Objawień). 

Proszę w zeszytach napisać notatkę o błogosławionej Marii Franciszce Kozłowskiej ( nie musi to być życiorys, wolałabym aby były to wasze refleksje odnoszące się do jej osoby, kim dla Was jest , co ujmuje Was w jej osobie, itp. myślę, że dużo informacji uzyskacie od rodziców, dziadków lub innych osób związanych z mariawityzmem) . Czekam na Wasze prace.

 

 


 


 

JĘZYK NIEMIECKI

  jniem_sp_inne_pomoce_czas_perfkt_plansza_edukacyjna_2015_16.pdf

  jniem_sp_punkt_kl_6_mat_pom_cw_leksgram_rozdz_2_lekcja_6.pdf

  jniem_sp_punkt_kl_6_mat_pom_cw_leksgram_rozdz_2_lekcja_7.pdf

  perfekt__wprowadzenie.docx

JĘZYK POLSKI

Temat: Obraz szkoły na przykładzie powieści „Szatan z siódmej klasy”

1. Z lektury „Szatan z siódmej klasy” i innych źródeł dowiedz się jak wyglądało przedwojenne gimnazjum i czym różniło się od szkoły jaką znasz. Uzupełnij tabelkę.

          Przedwojenne gimnazjum

                     Szkoła dziś

 

 

 

2.Ilu uczniów liczyła klasa Adasia Cisowskiego? Zapisz w zeszycie 2 cytaty z lektury opisujące uczniów klasy VII.

3.Jakim wychowawcą i pedagogiem był profesor Gąsowski. Napisz kilkuzdaniową wypowiedź, w której ocenisz postać profesora.

W wykonaniu zadań pomogą Wam krótkie filmiki znajdujące się na stronach:

https://www.youtube.com/watch?v=JDHrOaQh8XU

https://www.youtube.com/watch?v=g_9Spf28gg0

https://www.youtube.com/watch?v=_M7TMEGWUC8

Wszelkie prawa zastrzeżone © Szkoła Podstawowa Nr 1 im. Władysława Jagiełły w Strykowie

Realizacja: Superszkolna.pl

Zaszyfrowany adres tej strony