lekcja 4-6.06

przesyłam kartę pracy- warsztat muzyczny

  kartapracywarsztatmuzycznylekcja25.docx


lekcja 28.05


witajcie, '


odsłuchajcie walca a- moll Fryderyka Chopina i odpowiedzcie na pytanie czy jest on w tonacji molowej (smutnej) czy tonacji durowej (wesołej).

https://www.youtube.com/watch?v=LZXJf_r9Qyk&list=RDLZXJf_r9Qyk&start_radio=1


pozdrawiam



lekcja 19.05


posłuchajcie muzyki Ennio Morricone https://www.youtube.com/watch?v=DNnhJKAo2hs

i zastanówcie się jakie uczucia wzbudza w was ten utwór i jakie elementy dzieła muzycznego kompozytor użył by ta muzyka mogła poruszać wiele serc.


Pozdrawiam




lekcja 12.05


Owórzcie link na youtube i posłuchajcie nagrania, które mówi o elementach dzieła muzycznego. Po obejrzeniu filmu odpowiedzcie na pytanie -

kim jest dyrygent w orkiestrze i po co wykonuje rekoma tyle gestów?

który instrument jest najważniejszy w orkiestrze symfonicznej:)?

 

https://www.youtube.com/watch?v=KzOhCeR99nM

 

pozdrawiam





lekcja 5.05


przesłuchajcie na youtube kujawiak Wieniawskiego.


Poniżej przesyłam Wam, krótką charakterystykę tego utworu zgodnie z elementami dzieła muzycznego. Przeczytajcie i zastanówcie się czy wszystkie elementy są dobrze opisane.

 

Charakterystyka utworu Kujawiak- Henryka Wieniawskiego w oparciu o elementy dzieła muzycznego.

 

1. Melodyka- instrumentalna-kantylenowa. Biorąc pod uwagę rodzaj interwałów zauważalna jest biegłość palcowa, szybkie przebiegi (pasaże, gamy), liczne skoki, arpegia, a także różne sposoby operowania smyczkiem jak gra frażoletem.

 

2. Dynamika- falująca. Przeplata się bowiem piano-cicho, forte-głośno, fortissimo-bardzo głośno aż do pianissima-bardzo cicho.

 

3. Aparat wykonawczy- Utwór przeznaczony jest na skrzypce i fortepian.

 

4. Rytmika- ustalona-okresowa, taneczna. Rytm usytuowany jest w metrum ¾ i zmienia się w zależności od części utworu. Charakterystyczny rytm, który bardzo się wybija w solowej partii skrzypiec to ósemka z kropką szesnastka i dwie ćwierćnuty. Tak więc jest to również rytm synkopowany.

 

5. Harmonia- funkcyjna, utwór jest napisany w tonacji a-moll

 

6. Artykulacja- staccato. Odnosząc się do aparatu wykonawczego odnajdujemy tu artykulację arco- gra smyczkiem, pizzicato- szarpniecie strun palcem, flażolet- lekkie dotknięcie struny w odpowiednim miejscu, arpegio- niejednoczesne wykonanie akordku.

 

7. Nastrój utworu- melancholijny, liryczny, nastrojowy w tonacji molowej- smutnej.

 

8. Szczyt melodii – kulminacja utworu jest po 12 taktach liczonych w metrum ¾ .






lekcja 28.05


Proszę, aby wszyscy odesłali mi karte pracy- którą mieliście zrobić na ocene.



Dziś posłuchajcie sobie muzyki baroku i spróbujcie odpowiedzieć na pytanie- co charakteryzuje taką muzykę.

Poniżej śle wam link do skopiowania w przeglądarke.


https://www.youtube.com/watch?v=yeBoZIZCrmg&list=RDQMGzAexYJupbA&start_radio=1






lekcja 21.04


Klasa 5 a 5 b muzyka

21.04

Muzyka zródeł.

Uczeń poznaje muzykę naszych przodków.

Uczeń potrafi odpowiedzieć na pytanie- jak muzykowano w prehistorii.


Witam, otwórzcie książkę na temacie- muzyka zródeł.

Po przeczytaniu tekstu odpowiedzcie sobie na pytanie- jak muzykowano w prehistorii?


Poprzednią karte pracy z lekcji data 7.04 proszę odesłać na adres karpik0@vp.pl, w tytule wiadomości proszę wpisać imie i nazwisko oraz numer klasy i przedmiot np; klasa 5, Anna Kowalska, muzyka.

Jeśli będę chciała ocenić inne wasze prace- to będę Was o tym informować na bierząco. Jeśli nie poproszę o wysłanie czegoś to proszę abyście mi nic nie wysyłali.



Powodzenia, życzę zdrowia.

 

 

 

 

 

Lekcja data 17.04

 

proszę uzupełnić kartę pracy w oparciu o lekcje 22 z książki str 111-118

  karta pracy folklor

 

  DATA 31.03 MUZYKA-UZUPEŁNIJ ZADANIA


  lekcja muzyki 24.04


Wszelkie prawa zastrzeżone © Szkoła Podstawowa Nr 1 im. Władysława Jagiełły w Strykowie

Realizacja: Superszkolna.pl

Zaszyfrowany adres tej strony